Урок 28Тема: Концерт (підручник с. 116-122)
1. ОЗНАЙОМИТИСЯ З НОВОЮ ТЕМОЮ, ПОНЯТТЯМИ ТА БІОГРАФІЄЮ КОМПОЗИТОРІВ, ПЕРЕГЛЯНУВШИ ФОТО- ТА ВІДЕОМАТЕРІАЛИ.
2. РОЗУЧИТИ ТА ВИКОНАТИ ПІСНЮ В. Кленца та В. Поповича "СКРИПАЛИК-ЦВІРКУНЕЦЬ"
3. ВИКОНАТИ ВСІ ЗАВДАННЯ ТА ВІДПОВІСТИ НА ЗАПРОПОНОВАНІ ПИТАННЯ.
4. ЗАЛИШИТИ КОМЕНТАР У БЛОЗІ ЗІ СВОЇМИ ВРАЖЕННЯМИ ВІД ТЕМИ ПІСЛЯ ВИКОНАННЯ УСІХ ЗАВДАНЬ.
2. РОЗУЧИТИ ТА ВИКОНАТИ ПІСНЮ В. Кленца та В. Поповича "СКРИПАЛИК-ЦВІРКУНЕЦЬ"
3. ВИКОНАТИ ВСІ ЗАВДАННЯ ТА ВІДПОВІСТИ НА ЗАПРОПОНОВАНІ ПИТАННЯ.
4. ЗАЛИШИТИ КОМЕНТАР У БЛОЗІ ЗІ СВОЇМИ ВРАЖЕННЯМИ ВІД ТЕМИ ПІСЛЯ ВИКОНАННЯ УСІХ ЗАВДАНЬ.
- Пригадайте, що вам відомо про музичний жанр концерту. Чи пам'ятаєте, що цей термін перекладається з латинської мови як «змагання»? А хто з ким змагається?
Твори, які називаються «концертами», уперше з'явилися в Італії як вокальні, а не інструментальні. Однак у їх виконанні могли брати участь й інструменти. Згодом концертом почали називати твори для голосу в супроводі інструментального акомпанементу; виникли хорові концерти.
Концерт — жанр симфонічної музики; музичний твір, що зазвичай складається з трьох частин і призначений для виконання одним або кількома інструментами та оркестром.
Принцип «змагання» поступово проникав і в суто інструментальну музику. Зіставлення звучання всього ансамблю (тутті) з декількома інструментами (соло) стало основою кончерто гроссо — жанру, що отримав поширення у творчості А. Вівальді, Й.-С. Баха та інших.
Згодом склався також тип сольного тричастинного концерту для клавіру, скрипки та інших інструментів у супроводі оркестру. Яскравого втілення він набув у творчості В.-А. Моцарта, Л. ван Бетховена.
Темп першої частини концерту, як правило, рухливий, другої — повільний. Музика другої частини виражає піднесені роздуми — споглядання. Третя частина — фінал — швидка, життєрадісна, нерідко пов’язана з народно-жанровими джерелами. Так будується концертний цикл, який утвердився у творчості композиторів-класиків. Пізніше з'явилися одночастинні концерти (Ф. Ліст, Д. Бортнянський).
Але термін «концерт» має й інше значення. Неважко здогадатися, що слово «концерт» позначає й особливу форму презентації музики: це публічне виконання музичних творів за заздалегідь оголошеною програмою, яке відбувається в спеціально обладнаному для цього приміщенні — у концертних залах або філармоніях.
Слухання: Алессандро Марчелло, Концерт ре мінор для гобою і струнних. Дмитро Бортнянський, Концерт ре мажор для чембало (фортепіано) з оркестром.
- Порівняйте прослухані твори, тембри солюючих інструментів, характер музики.
МУЗИЧНИЙ КАЛЕЙДОСКОП
У 2012 р. у філармонії Санкт-Петербурга пройшов незвичний концерт, присвячений 100-річчю з дня народження Джона Кейджа —американського композитора, письменника, філософа і художника-авангардиста.
Концерт тривав понад три з половиною години. До нього увійшли п’єса «Кінець» для восьми черевиків, «Мелодія» для двох целофанових пакетів у супроводі ансамблю звичних предметів побуту (фаянсових склянок, порожньої кавової банки, ситечка для чаю...) і фрагменти «Лекції про ніщо».
А почалося все в 1952 p., коли світ почув славнозвісну п’єсу «4’33», що являє собою 4 хвилини і 33 секунди тиші. Однак тиша в цьому творі не рівнозначна повній відсутності звуку, оскільки Кейдж прагнув привернути увагу слухачів до природних звуків того середовища, у якому виконується композиція.
Твір «Без назви», виконаний за участю художника Р. Раушенберга, танцюриста і хореографа М. Каннінгема та інших, став прототипом жанру «хеппенніг», у якому видовищні й музичні елементи поєднуються із спонтанними рухами танцівників.
Концерт Дж. Кейджа
Розучування та виконання пісні В. Поповича та В. Кленца "Скрипалик-цвіркунець"
1. Із ранку аж до ночі
Хтось грає у дворі,
Я слухаю охоче
Ці візерунки гри.
Дивуюся: а хто ж він,
Скрипаль чудовий цей,
Що грає буз утоми,
Чарує всіх людей? (Двічі)
Приспів:
Милий наш скрипалику,
Чуєм навіть здалеку:
Дуже гарна гра —
Рада дітвора. (Двічі)
2. Мені сказала ненька —
Щоб ти, синочку, знав,
Це коник зелененький
Десь скрипочку узяв.
Луна собі з травички
Мелодія його
Для тебе і для мене,
Для світу усього. (Двічі)
Приспів.
Підсумок уроку. Домашнє завдання.
1. Схарактеризуйте музичний жанр концерту, його циклічну форму.
2. Поясніть відмінність між тлумаченнями «концерт — твір» і «концерт — захід».
Завдання за бажанням. З допомогою дорослих поцікавтеся в Інтернеті, на яких рідкісних або екзотичних інструментах сучасні оркестри (ансамблі) виконують концерти відомих композиторів. Зробіть повідомлення про ці музичні цікавинки в класі.
Розважальний момент. Відгадайте музичні інстурменти, які заховані у кросворді.
Я всё прослушал, прочитал и ответил на кроссворд
ВідповістиВидалитиСпасибо
Интересный матерям ,мне понравилось
ВідповістиВидалитиБажано підписуватися своїм справжнім ім'ям та надсилати на мою пошту фото з виконаними завданнями, як доказ. Дякую за коментар!
Видалитиочень интерестный материал!!!
ВідповістиВидалитиДоброго дня! Бажано підписувати коментарі своїм власним ім'ям та прізвищем. Чекаю фото виконаного останнього завдання на пошті. Дякую за коментар!
ВідповістиВидалити