Урок 28
Тема: ТРИЧАСТИННА БУДОВА МУЗИКИ (продовження; підр. с. 95-97)
Продовжуючи тему «Будова музики», звернемося до творчості видатного українського композитора Миколи Віталійовича Лисенка, основоположника української національної музичної школи.
Микола Віталійович Лисенко (1842-1912), відомий український композитор, піаніст, диригент, фольклорист, педагог і громадський діяч, народився 22 березня 1842 року в селі Гриньки на Полтавської губернії в сім'ї дрібного поміщика. Батько його був людиною освіченою, передовою. Мати – прекрасна піаністка – першою помітила виняткові музичні здібності сина і зуміла вірно їх розвити.
М. Лисенко був сучасником П.Чайковського, М. Римського-Корсакова, підтримував дружні зв’язки з ними. Повернувшись до Києва Лисенко розпочав активну боротьбу за утвердження української національної культури : створював музику, виступав у концертах як піаніст і хоровий диригент, заснував у Києві Музично-драматичну школу, де вчилися майбутні актори і музиканти.
Слухання: М. Лисенко «Експромт» ля мінор
- На якому інструменті виконувався твір?
- Визначте в якій формі, написана п’єса?
- Який характер музики , як вона змінюється?
- Визначте в якій формі, написана п’єса?
- Який характер музики , як вона змінюється?
Експромт - це лірична п'єса для фортепіано або скрипки, створена ніби раптово, в результаті імпровізації, із запалом натхнення, без довгих підготовок та роздумів до написання.
Експромт Лисенка має чітко виражену тричастинну будову, адже зміна частин у творі приводить до змін елементів музичної мови. Виразне значення тричастинної форми цього твору полягає в тому, що повторення першої частини утверджує головну думку твору.
Сьогодні ми познайомимось з піснею, в якій йдеться про писанки, свято Великдень, яке у нас на Україні дуже шанують люди.
Слухання пісні та розучування: звертаємо увагу на засоби музичної виразності, динаміку ,темп.
• Визначте її форму?
• Які великодні пісні ви ще знаєте?
Повторення української народної пісні "Соловеєчку, сватку, сватку"
1. Соловеєчку, сватку, сватку,
Чи бував ти в нашім садку,
Чи видав же ти, як мак сіють?
Ось так, ось так, ось так, сіють мак!
2. Соловеєчку, сватку, сватку,
Чи бував же ти в нашім садку,
Чи видав же ти, як мак ріс?
Ось так, ось так, ось так, ріс мак!
3. Соловеєчку, сватку, сватку,
Чи бував ти в нашім садку,
Чи видав же ти як мак рвуть?
Ось так, ось так, ось так, рвуть мак!
4. Соловеєчку, сватку, сватку,
Чи бував ти в нашім садку,
Чи видав же ти як їдять мак?
Ось так, ось так, ось так, їдять мак!
Підсумки уроку. Домашнє завдання.
Музичні твори можуть мати одно-, дво- та тричастинну будову. Це залежить від зміни характеру, розвитку почуття та настрою. Виконати наступні завдання та на сторінці 97 підручника.
Музичні твори можуть мати одно-, дво- та тричастинну будову. Це залежить від зміни характеру, розвитку почуття та настрою. Виконати наступні завдання та на сторінці 97 підручника.
Доброго дня. Було цікаво. Токарчук Дмитро
ВідповістиВидалитиДоброго дня! Дякую.
ВидалитиЛукутин Влад. Выполнил,спасибо.
ВідповістиВидалитиСухоцкая Мария тесты прошла. спасибо.
ВідповістиВидалитиБоровик Анастасія тести виконала
ВідповістиВидалитиИванов Свят. выполнено
ВідповістиВидалитиМорар Вероника выполнила
ВідповістиВидалитиДима Шарин выполнил.
ВідповістиВидалитиИванова Эвелина выполнила
ВідповістиВидалитиБугарь Максим выполнил
ВідповістиВидалити