Роби добро, поки руки теплі. Преподобний Олексій Голосіївський



Читайте уроки, виконуйте завдання та залишайте коментар з враженнями у кінці.


5 клас 25 урок

Урок 25
Тема: У музичному театрі: опера (підручник с. 122-124)
1. ПРОДОВЖИТИ ОЗНАЙОМЛЕННЯ З ТЕМОЮ, ПОНЯТТЯМИ ТА ТВОРАМИ, ПЕРЕГЛЯНУВШИ ФОТО- ТА ВІДЕОМАТЕРІАЛИ. 
2. ВИКОНАТИ ПІСНЮ Я. Притули "ЙДЕ ВЕСНА!".
3. ВИКОНАТИ ВСІ ЗАВДАННЯ ТА ВІДПОВІСТИ НА ЗАПРОПОНОВАНІ ПИТАННЯ.
4. ЗАЛИШИТИ КОМЕНТАР У БЛОЗІ ЗІ СВОЇМИ ВРАЖЕННЯМИ ВІД ТЕМИ ПІСЛЯ ВИКОНАННЯ УСІХ ЗАВДАНЬ.
     Пригадайте основні складові оперної вистави.
    Окрім арій і ансамблів, важливе значення в розвитку оперної дії має хор. Він звучить у народних сценах, часто у фіналі опери.
    Оркестр — один із головних «героїв» опери. В увертюрі — симфонічному вступі до вистави — звучать головні теми твору, передається його загальна емоційна атмосфера. Між діями опери інколи звучать симфонічні картини. Деякі композитори відповідно до сюжету також включають в оперу хореографічні сцени.
   Відомий український композитор Семен Гулак-Артеновський створив оперу «Запорожець за Дунаєм», яка і зараз захоплює слухачів своєю щедрістю мелодій і справжнім народним гумором.
    Обираючи сюжет, С. Гулак-Артемовський намагався насамперед вивести на сцену театру рідні йому образи представників українського народу, привернути увагу слухачів до українських пісень. Сюжет переносить глядача до часів, коли після знищення Запорозької Січі частина запорожців втекла до Туреччині. Тут їхня доля складалася важко: козаків намагалися використати як силу, спрямовану проти їхньої батьківщини, історичні події, безсумнівно, послужили джерелом задуму, але автор опери вільно їх переосмислив.
     Головні дійові особи — родина козака Івана Карася — пересічні люди, які ніби вийшли з глибин українського народу. У фіналі опери, коли запорожці отримали довгоочікувану змогу повернутися на батьківщину, звучить урочистий хор, де яскраво виражені радісні почуття героїв та їхні сподівання на кращу долю.



Сцени з опери «Запорожець за Дунаєм»
Семен Гулак-Артемовський, опера «Запорожець за Дунаєм», увертюра, дует Одарки і Карася, фінальна сцена і хор «Там за тихим за Дунаєм».



-  Якими музичними засобами композитор характеризує головних героїв? Поміркуйте: цей дует ліричний чи комічний? Поясніть. Охарактеризуйте музичні засоби, притаманні фінальній сцені опери.
1. Які опери українських і зарубіжних композиторів вам відомі?
2. Поміркуйте: чи є майбутнє в оперного мистецтва? Яким ви його бачите? Розкажіть.
З. Які дитячі опери ви знаєте?

Сцени з вистав Київського театру опери та балету для дітей та юнацтва «Казка про царя Салтана» та «Снігова королева»

Продовження розучування 2 куплету пісні Ярослави Притули "Йде весна"
1. Покотились води з горів,
Зашуміли річки в долі,
Журавлі летять додому,
Земле, оживай.
Ліс ожив зазеленівся,
Соловейко пробудився,
Та й виводить свої трелі –
Це моя весна!
Приспів.
Ой, мамо, мамо, мамо, мамо, |
Йде весна!..                | (4)
2. Дівка квітів назбирала,
У віночок посплітала,
Милому подарувала
Цвіт красу весни.
Набирайся земле сили
Щоби ми ще краще жили,
Нене моя, Україно –
Мій тобі уклін!
Приспів.





                                      МУЗИЧНИЙ КАЛЕЙДОСКОП                                      Оперний театр прийнято відвідувати у святковому одязі. У деяких зарубіжних оперних театрах чоловіків допускають на виставу, тільки якщо вони одягнені у спеціальний вечірній костюм — смокінг...


3 коментарі:

  1. САНДАКОВА Вика. Очень понравилась скрипка

    ВідповістиВидалити
  2. урок 25 выполнен Романюк Анной, но по 6 заданию не было сопровождения. Спасибо.

    ВідповістиВидалити
  3. Я сделал урок 25. Мне очень нравится ваши уроки.

    ВідповістиВидалити