Урок 26
Тема: У музичному театрі: балет (підручник с. 125-128)
1. ОЗНАЙОМИТИСЯ З НОВОЮ ТЕМОЮ, ПОНЯТТЯМИ ТА ТВОРАМИ, ПЕРЕГЛЯНУВШИ ФОТО- ТА ВІДЕОМАТЕРІАЛИ.
2. ВИКОНАТИ ПІСНЮ О. ЗЛОТНИКА "ШКОЛЯРІ-ШКОЛЯРИКИ".
3. ВИКОНАТИ ВСІ ЗАВДАННЯ ТА ВІДПОВІСТИ НА ЗАПРОПОНОВАНІ ПИТАННЯ.
4. ЗАЛИШИТИ КОМЕНТАР У БЛОЗІ ЗІ СВОЇМИ ВРАЖЕННЯМИ ВІД ТЕМИ ПІСЛЯ ВИКОНАННЯ УСІХ ЗАВДАНЬ.
Розучування та виконання пісні О. Злотника "Школярі-школярики"
1. ОЗНАЙОМИТИСЯ З НОВОЮ ТЕМОЮ, ПОНЯТТЯМИ ТА ТВОРАМИ, ПЕРЕГЛЯНУВШИ ФОТО- ТА ВІДЕОМАТЕРІАЛИ.
2. ВИКОНАТИ ПІСНЮ О. ЗЛОТНИКА "ШКОЛЯРІ-ШКОЛЯРИКИ".
3. ВИКОНАТИ ВСІ ЗАВДАННЯ ТА ВІДПОВІСТИ НА ЗАПРОПОНОВАНІ ПИТАННЯ.
4. ЗАЛИШИТИ КОМЕНТАР У БЛОЗІ ЗІ СВОЇМИ ВРАЖЕННЯМИ ВІД ТЕМИ ПІСЛЯ ВИКОНАННЯ УСІХ ЗАВДАНЬ.
Ось уже понад три століття французьким словом балет називають виставу, в якій поєдналися музика і танець, драматичне і образотворче мистецтво. Звідки ж веде свій початок цей вид мистецтва? Мабуть, від народних хороводів, сюжетних танців, де музика об’єднувалася з хореографією.
- Пригадайте, що таке балет. Чим цей вид мистецтва відрізняється від опери?
Літературною основою балетної вистави, як і оперної, є лібрето. У створенні балету беруть участь танцівники і балетмейстер, симфонічний оркестр і диригент, художники по костюмах та художники-декоратори.
Балет, як і опера, зародився в Італії, де полюбляли і веселі танцювальні сценки на карнавалі, і пишні урочисті видовища з величавими танцями знатних дам і кавалерів. У Франції в той самий час розквітло мистецтво придворного балету та сформувалася його специфічна хореографічна мова.
Прагнучи зробити свій танець легким, повітряним, танцівниці намагалися встати на кінчики пальців, що привело до винаходу пуантів, розвитку техніки жіночого танцю.
Сцена з італійського балету XVIІI ст.
Балет складається із класичного танцю, характерного танцю і пантоміми.
Але потрібно розуміти особливості його складових. Класичний танець дуже граціозний. Всі його рухи і пози витончені та піднесені.
Класичний танець з балетів «Лебедине озеро» та «Лісова пісня»
Характерний танець побудований на основі не класичних, а народних хореографічних елементів.
Характерний танець з балету «Лускунчик»
І, нарешті, не менш важлива ще одна складова частина балету — пантоміма (від грецького — «все відтворюючий наслідуванням»). Це рухи, жести, якими актори ніби розмовляють одне з одним. За допомогою пантоміми передається зміст вистави, розвиток її сюжету.
«Лускунчик» Петра Ілліча Чайковського — один із найпопулярніших у світі балетів, який у багатьох країнах став частиною новорічно-різдвяного святкування. В основу лібрето цього балету покладено сюжет казки Е. Т. Гофмана «Лускунчик та мишачий король». Композитор створив геніальну музику, найголовніша тема якої — пошуки людиною своєї справжньої суті.
Чудова музика П. Чайковського вабила багатьох хореографів, тому балет пережив рекордну кількість постановок. Його трактували і як просту дитячу виставу, і як розкішну різдвяну казкову феєрію, балет-свято, балет-гру. В різний час на різних сценах свої сценічні версії «Лускунчика» втілювали різні хореографи.
- Пригадайте, про що розповідається в казці «Лускунчик та мишачий король». Які фрагменти з цього балету ви слухали раніше?
Петро Чайковський, «Лускунчик», фрагменти з балету: «Вальс снігових пластівців», «Вальс квітів», сцена битви Лускунчика з мишами.
- Що виникає в уяві під час сприймання цієї музики? Які почуттю охоплюють?
- Порівняйте характер та настрій «Вальсу снігових пластівців» та «Вальсу квітів». Що в них є споріднене? Чим вони відрізняються?
Розучування та виконання пісні О. Злотника "Школярі-школярики"
1. На пiдвiконнi в класі квiти,
Навпроти - Гоголя портрет.
А ми блукаємо по свiту
Через мережу “Інтернет”.
Якби не вчилися у школi,
Нiколи б не почули ми
Про теорему Пiфагора,
І про частинки “не” і “ні”
Приспів:
Школярi-школярики,
Очі, як ліхтарики
По законах фiзики
Зимно край вiкна.
Школярi-школярики,
Очі, як ліхтарики,
По законах лірики -
Круглий рiк весна!
2. Але найкращий час - у школi,
Це добре знає кожний клас,
Коли співа веселий дзвоник
І на перерву кличе клас.
У всiх такі цікаві теми:
Про макіяж і Брітні Спірс
І тільки мій рудий Ромео
Про мене знов складає вiрш. Приспів
Підсумок уроку
- У яких країнах виникло і сформувалося мистецтво балету? Назвіть основні складові балетної вистави.
- У яких країнах виникло і сформувалося мистецтво балету? Назвіть основні складові балетної вистави.
урок 25 Романюк Анной выполнен, тяжело было по жанру, спасибо.
ВідповістиВидалитиой, простите, 26 урок
ВідповістиВидалитиЯ все задания сделал, смотрел со своими младшими братом и сестрой, очень понравилось
ВідповістиВидалитиМолодець! Бажано надсилати на мою пошту фото з виконаними завданнями, як доказ. Дякую за коментар! Дуже приємно!
ВідповістиВидалитиУрок классный! Веденяпин Данил
ВідповістиВидалитиДоброго дня! Чекаю фото виконаного останнього завдання на пошті. Дякую за коментар!
ВідповістиВидалитиСделал урок 26 все очень класно.
ВідповістиВидалити