Роби добро, поки руки теплі. Преподобний Олексій Голосіївський



Читайте уроки, виконуйте завдання та залишайте коментар з враженнями у кінці.


5 клас 30 урок

Урок 30
Тема: Діалог музики та живопису (підручник с. 144-146)
1. ОЗНАЙОМИТИСЯ З НОВОЮ ТЕМОЮ, ПЕРЕГЛЯНУВШИ АУДІО-, ФОТО- ТА ВІДЕОМАТЕРІАЛИ. 
2. ВИКОНАТИ ПІСНЮ Р. РОДЖЕРСА"ЗВУКИ МУЗИКИ".
3. ВИКОНАТИ ВСІ ЗАВДАННЯ ТА ВІДПОВІСТИ НА ЗАПРОПОНОВАНІ ПИТАННЯ.
4. ЗАЛИШИТИ КОМЕНТАР У БЛОЗІ ЗІ СВОЇМИ ВРАЖЕННЯМИ ВІД ТЕМИ ПІСЛЯ ВИКОНАННЯ УСІХ ЗАВДАНЬ.
5. НАДІСЛАТИ ФОТО ВИКОНАНОГО ОСТАННЬОГО ЗАВДАННЯ НА ПОШТУ ВЧИТЕЛЯ. 

        Ви вже зрозуміли, що форми взаємозв’язку мистецтв бувають надзвичайно різні. Співдружність музики, поетичного слова, танцювальних рухів, театралізованої дії виникла здавна у народних обрядах. У професійному мистецтві — в опері та балеті, у театрі і кіно — музика стала невід’ємним компонентом мистецької взаємодії.

        Багато спільного є між музикою та образотворчим мистецтвом, хоча їхні художні мови дуже відрізняються, особливо способом сприймання. Музика належить до часових мистецтв і сприймається слухом, а живопис, графіка, скульптура, архітектура - це просторові мистецтва, які ми сприймаємо зором. Тому їх взаємодія досить складна і розвивається у різних напрямах.

        Поміркуйте над словами художника: «Мої думки — фарби, мої фарби — наспіви…». Чи можна віднести цю думку лише до образотворчого мистецтва?

Жозефіна Уолл. Чарівна флейта

-   Подивіться на картину та поміркуйте про «музикальність» живопису. На якому інструменті грає дівчина? Чи можна уявити характер цієї музики?

Я у світі музики: сприймаю, розумію

        Музика нерідко надихає художників і скульпторів на створення портретів музикантів-виконавців, натюрмортів із музичними інструментами, картин із музичними назвами: прелюдія, соната, симфонія, ноктюрн, фуга тощо. У такий спосіб вони створюють образи МУЗИКИ. І навпаки мотиви й особливості просторових мистецтв проникають у музику: виникають звукові «портрети» і «пейзажі» — фортепіанні акварелі, етюди-картини або симфонічні ескізи, фрески.

Борис Індриков. Ноктюрн

Слухання: Клод Дебюссі, Симфонічна сюїта «Море» (II частина — «Гра хвиль»).

-  Які картини виникають у вашій уяві під час слухання музики? Порівняйте її з творами живопису. Самостійно доберіть живописні марини, емоційно споріднені музиці. Чому, на вашу думку, композитор назвав симфонічну сюїту «ескізами»?


Кацусіка Хокусай. Хвиля


Іван Айвазовський. Хвиля

        Концертну симфонію для арфи з оркестром «Фрески Софії Київської» Валерій Кікта створив під враженням краси й величі собору Св. Софії в Києві. Головний храм Давньої Русі є неперевершеним зразком синтезу архітектури, монументального і декоративного живопису. Мабуть, це зумовило вибір композитором жанру («Фрески») і назви першої частини («Орнамент») музичного твору.

Слухання: Валерій Кікта. Концертна симфонія для арфи з оркестром «Фрески Софії Київської», І частина «Орнамент».



-   Порівняйте музичні й живописні фрески. Як музика втілює монументальність фрескового живопису, декоративність орнаменту? Поясніть: звучання якого інструменту Давньої Русі наслідує арфа?


Із фресок Софії Київської

Я у світі музики: співаю, відчуваю

ЗВУКИ МУЗИКИ
Музика Р. Роджерса






Завдання 1

11 коментарів:

  1. Эль-Аржа все сделала , спасибо за урок

    ВідповістиВидалити
    Відповіді
    1. Чекаю на пошті фото виконаного останнього завдання. Дякую за коментар!

      Видалити
  2. Спасибо за урок!Веденяпин Данил

    ВідповістиВидалити
  3. Спасибо,я посмотрела,мне понравилось.

    ВідповістиВидалити
  4. Спасибо за урок! Было очень интересно!

    ВідповістиВидалити
  5. Очень интересно ипознавательно.

    ВідповістиВидалити