Роби добро, поки руки теплі. Преподобний Олексій Голосіївський



Читайте уроки, виконуйте завдання та залишайте коментар з враженнями у кінці.


5 клас 31 урок

Урок 31
Тема: Діалог музики та живопису (підручник с. 146-149)
1. ПРОДОВЖИТИ ОЗНАЙОМЛЕННЯ З ТЕМОЮ, ПЕРЕГЛЯНУВШИ АУДІО-, ФОТО- ТА ВІДЕОМАТЕРІАЛИ. 
2. ВИКОНАТИ ВСІ ЗАВДАННЯ ТА ВІДПОВІСТИ НА ЗАПРОПОНОВАНІ ПИТАННЯ.
3. ЗАЛИШИТИ КОМЕНТАР У БЛОЗІ ЗІ СВОЇМИ ВРАЖЕННЯМИ ВІД ТЕМИ ПІСЛЯ ВИКОНАННЯ УСІХ ЗАВДАНЬ.
4. НАДІСЛАТИ ФОТО ВИКОНАНОГО ОСТАННЬОГО ЗАВДАННЯ НА ПОШТУ ВЧИТЕЛЯ.

        Новий напрям у царині синтезу мистецтв виникає тоді, коли російський композитор Олександр Скрябін створив оригінальний твір «Прометей» («Поема вогню»). У партитуру цього твору композитор вписав рядок для «світлової клавіатури». Відповідно до авторського задуму під час виконання поеми у концертному залі за допомогою різнокольорових променів мав виникати образ палаючого вогню. Так виникла кольоромузика.

Виконання музики Скрябіна з ілюстраціями Кандінського

        Інший напрям взаємодії музики й образотворчого мистецтва — «музикальний живопис» започаткував литовський композитор і художник Мікалоюс Чюрльоніс. Він створив цілу галерею картин-сонат, утілюючи цю музичну форму в живописних композиціях на тему весни, літа, зірок, сонця, лісу, пірамід.

Мікалоюс Константінас Чюрльоніс, сонати (за вибором).





- Порівняйте музичні та живописні образи Чюрльоніса.

ПОРТРЕТ КОМПОЗИТОРА

Мікалоюс Чюрльоніс

«Щастя з нами»

        Мікалоюс Чюрльоніс (1875—1911) народився у містечку Варене на півдні Литви у родині органіста. Він провів дитячі роки у Друскінінкаї. Чюрльоніс навчався живопису у художній школі та училищі у Варшаві, а професію композитора опановував у Варшавському музичному інституті та в Лейпцизькій консерваторії.

        Творче життя митця було коротким, проте лише за десять років діяльності митець створив близько 400 музичних творів — хорових, камерно-інструментальних, симфонічних та понад 300 живописних картин, графічних робіт, зразків художньої фотографії.

Соната зірок

Я у світі музики: досліджую, дію

1.Що нового ви дізналися про різні форми взаємодії мистецтв?

2. Розкажіть про явище кольоромузики, наведіть приклади його втілення у творчості митців.

3. Доберіть музику, якою можна озвучити вашу улюблену картину.

4. Поясніть вислів: «Архітектура — це застигла музика». Розкрийте, як взаємодіє музика та архітектура на поданих прикладах.


5. Виконайте завдання нижче та надішліть фото як доказ на пошту вчителя.

 Завдання 1

8 коментарів: