Роби добро, поки руки теплі. Преподобний Олексій Голосіївський



Читайте уроки, виконуйте завдання та залишайте коментар з враженнями у кінці.


6 клас 24 урок

Урок 24
Тема: Рондо (підручник с. 109-111)
1. ОЗНАЙОМИТИСЯ З НОВОЮ ТЕМОЮ, ПОНЯТТЯМИ ТА БІОГРАФІЄЮ КОМПОЗИТОРІВ, ПЕРЕГЛЯНУВШИ ФОТО- ТА ВІДЕОМАТЕРІАЛИ. 
2. ВИКОНАТИ ПІСНЮ Г. СТРУВЕ "С НАМИ, ДРУГ!".
3. ВИКОНАТИ ВСІ ЗАВДАННЯ ТА ВІДПОВІСТИ НА ЗАПРОПОНОВАНІ ПИТАННЯ.
4. ЗАЛИШИТИ КОМЕНТАР У БЛОЗІ ЗІ СВОЇМИ ВРАЖЕННЯМИ ВІД ТЕМИ ПІСЛЯ ВИКОНАННЯ УСІХ ЗАВДАНЬ.

  Рондо — одна з найдавніших музичних форм. Її назва прийшла із середньовічної Франції, де словом «рондо» називалися пісні-хороводи (від слів rondeau — кало і ronde — хоровод). Солісти - заспівували мелодію на різні строфи тексту, а хор повторював приспів, у якому не змінювалися ані слова, ані музика. Від цих хороводів і бере свій початок рондо — своєрідний жанр і відповідна форма побудови музичного твору. Починається рондо з головної теми, яку називають рефреном (із французької мови «приспів»). Упродовж рондо рефрен повторюється не менше трьох разів, чергуючись з іншими музичними епізодами, контрастними за характером музики. У формі рондо написано багато інструментальних п’єс у народному стилі, — бадьорих і жвавих.
   Рондо — жанр камер но-інструментальної музики; твір, форма якого будується на зіставленні теми та кількох контрастних епізодів.
    У різних національних культурах тієї чи іншої історичної доби існували свої норми зіставлення і взаємозв'язку окремих частин рондо. У початковий період розвитку жанру виникло куплетне (старовинне) рондо. Воно було однією з улюблених форм французьких і німецьких клавесиністів. Здебільшого йдеться про програмні п’єси найрізноманітнішого характеру, переважно мініатюри. Цю форму композитори використовували і для написання танців.
    У класичну епоху рондо досягло найвищого розвитку, до цього жанру зверталися В.-А. Моцарт, Л. ван Бетховен.
   Будується рондо на двох принципах: контрасту і повторюваності (репризності). Утворилася форма рондо, подібно до варіацій, — від народної музики.
-    Пригадайте, як будується куплетна форма в піснях.
   Слова заспіву щоразу змінюються, а приспів залишається незмінним (і мелодія, і слова). А тепер уявіть, що народні музиканти захочуть перекласти цю пісню на мову інструментів і зіграти її без слів. Очевидно, для того щоб відтворити будову пісні, щоразу доведеться оновлювати музику «заспіву» (наприклад, доручати її виконання різним інструментам) і зберігати незмінним «приспів», виконуючи його всім ансамблем.

Слухання: Вольфганг Амадей Моцарт, Соната № 11 ля мажор для фортепіано (частина 3 «Рондо в турецькому стилі»).





-  Скільки разів звучить рефрен у рондо? Який характер музики? 

МУЗИЧНИЙ КАЛЕЙДОСКОП

   Австрійський композитор Вольфганг Амадей Моцарт написав кількасот музичних творів, та найвідомішою і найулюбленішою народами різних країн стала мелодія «Турецького маршу». Автор назвав цей твір «Турецьке рондо, або Рондо в турецькому стилі». Ознайомтеся детальніше з його біографією за допомогою мультфільмів.




Розучування та виконання пісні Г. Струве "С нами, друг!". Порівняйте форму рондо з формою пісні - чи є вони схожі?



1. С нами, друг — с нами, друг,
Вместе — вместе
Запевай — запевай
Песню! — песню!
И тогда — и тогда
Солнце — солнце
Улыбнется нам с высоты,
И тогда — и тогда
Ярко — ярко
Расцветут на всей Земле цветы.

Припев:
Вместе мы построим дом,
Вместе мы посадим сад,
Вместе пропоем эту песню.
Знают все, что вместе нам,
Знают все, что вместе нам,
Вместе нам всегда интересней!

2. Птицы нас — птицы нас
Звали — звали
За собой — за собой
В дали — в дали,
Но тогда — но тогда
Кто же — кто же
По траве пройдет босиком?
Но тогда — но тогда
Кто же — кто же
Сад посадит и построит дом?
Припев.

3. Пусть Земля — пусть Земля
Кружит — кружит,
Дети все — дети все
Дружат — дружат.
Мы тогда — мы тогда
Быстро — быстро
Под дождем грибным подрастем.
Мы тогда — мы тогда
Домом — домом,
Землю общим домом назовем.
Припев.

Домашнє завдання 
1. Схарактеризуйте форму рондо на прикладі прослуханої музики.
2. Складіть і намалюйте кольорову схему рондо, використовуючи різні образи (геометричні форми, квіти, фрукти й овочі тощо) - надішліть фотодоказ на пошту.

Розважальний момент. Виконайте завдання, уважно прочитавши питання.


2 коментарі:

  1. Здравствуйте Екатерина Олександровна это Маша Шевцова 6-Б мне очень понравился ваш урок но мне не очень понятно и не очень нравится задание с рисунком.

    ВідповістиВидалити
    Відповіді
    1. Доброго дня! Дякую. Там все повинно бути зрозумілим. Для кращого вирішення можу порадити - відкинути зайве - і тоді швидко знайдеться правильна відповідь. Багато хто вже виконав це завдання.

      Видалити