Роби добро, поки руки теплі. Преподобний Олексій Голосіївський



Читайте уроки, виконуйте завдання та залишайте коментар з враженнями у кінці.


6 клас 32 урок

Урок 32

Тема: Жанри зустрічаються (підручник с. 141-143)

1. ОЗНАЙОМИТИСЯ З НОВОЮ ТЕМОЮ, ПОНЯТТЯМИ ТА БІОГРАФІЄЮ КОМПОЗИТОРІВ, ПЕРЕГЛЯНУВШИ ФОТО- ТА ВІДЕОМАТЕРІАЛИ. 
2. РОЗУЧИТИ ТА ВИКОНАТИ ПІСНЮ Н. МАЙ " МАЛЮКИ".
3. ВИКОНАТИ ВСІ ЗАВДАННЯ ТА ВІДПОВІСТИ НА ЗАПРОПОНОВАНІ ПИТАННЯ.
4. ЗАЛИШИТИ КОМЕНТАР У БЛОЗІ ЗІ СВОЇМИ ВРАЖЕННЯМИ ВІД ТЕМИ ПІСЛЯ ВИКОНАННЯ УСІХ ЗАВДАНЬ. 

        У музичному мистецтві існують твори, у яких жанри взаємодіють, тобто «зустрічаються». У таких випадках композитори вказують подвійну назву жанру. Наприклад, інструментальні твори, які мають додаткову назву «фантазія», зазвичай пишуться у вільній формі: вальс-фантазія М Глинки, полонез-фантазія Ф. Шопена, соната-фантазія О, Скрябіна.

- Пригадайте особливості жанру музичної фантазії.

        Ви вже знаєте, що жанр «етюд» призначений, як правило, для удосконалення техніки музиканта-виконавця. Проте його поєднання з жанром «картина» налаштовує слухача не на технічний характер п’єси, а на сприймання, збагачене візуальними образами, навіть якщо вона не належить до програмної музики. Звісно, очима таку музичну картину ми побачити не можемо, як живописну, однак під час прослуховування такої музики виникають уявні образи й певні асоціації. Так відбувається, зокрема, при слуханні фортепіанних етюдів-картин російського композитора С. Рахманінова, які поєднують етюдну фактуру музичної п'єси з її яскравою образністю — «картинністю».

        В українській музиці до творів, що поєднують різні жанри, належать фортепіанні поеми-легенди В. Косенка, соната-балада Б. Лятошинського, монументальна кантата-симфонія «Кавказ» С. Людкевича та інших.

Я у світі музики: сприймаю, розумію

Михайло Глинка, Вальс-фантазія.



Сергій Рахманінов, Етюд-картини на (за вибором).



-  Який настрій музики? Як ви вважаєте, чому композитори саме так назвали свої інструментальні твори?

-  Поміркуйте, як слова-уточнення «фантазія» і «картина» допомагають при сприйманні музики. Чи можна застосувати інші назви до цих творів (наприклад, «вальс-увертюра» чи «етюд-скульптура»)? Поясніть.

Я у світі музики: співаю, відчуваю

МАЛЮКИ






Я у світі музики: досліджую, дію

1. Назвіть приклади музичних творів, що поєднують ознаки різних жанрів.

2. Організуйте і проведіть музичну вікторину «Відгадай мелодію» з прослуханих упродовж року творів.

Музичний проект. На основі Додатку 1 (с. 146 підручника) укладіть у зошиті таблицю музичних жанрів і запишіть у відповідну колонку приклади прослуханих творів.

 

2 коментарі: