Роби добро, поки руки теплі. Преподобний Олексій Голосіївський



Читайте уроки, виконуйте завдання та залишайте коментар з враженнями у кінці.


6 клас 27 урок

Урок 27
Тема: Увертюра (підручник с. 122-123)
1. ПРОДОВЖИТИ ЗНАЙОМИТИСЯ З ТЕМОЮ, ПОНЯТТЯМИ ТА БІОГРАФІЄЮ КОМПОЗИТОРІВ, ПЕРЕГЛЯНУВШИ ФОТО- ТА ВІДЕОМАТЕРІАЛИ. 
2. ВИКОНАТИ ПІСНЮ О. ШПАКА "ДОБРИЙ МАГ".
3. ВИКОНАТИ ВСІ ЗАВДАННЯ ТА ВІДПОВІСТИ НА ЗАПРОПОНОВАНІ ПИТАННЯ.
4. ЗАЛИШИТИ КОМЕНТАР У БЛОЗІ ЗІ СВОЇМИ ВРАЖЕННЯМИ ВІД ТЕМИ ПІСЛЯ ВИКОНАННЯ УСІХ ЗАВДАНЬ.


   Увертюра — це жанр симфонічної музики. У перекладі з французької мови увертюра означає «початок», або «відкриття». Увертюра виконується перед початком опери, балету тощо. Також це може бути окремий самостійний твір.
   Увертюра — жанр симфонічної музики; твір для оркестру або вступ до опери, балету тощо.
   Завдання будь-якої увертюри — створити настрій, налаштувати глядачів до сприйняття опери чи балету, підготувати їх до того, що відбуватиметься на сцені. Ту ж саму роль виконує й увертюра до кінофільмів. Спробуйте пригадати хоча б одну кінострічку, під час титрів якої не звучить музика. Навряд чи це вдасться, адже увертюра в кіно відіграє значну роль. Глядач, ще не побачивши першого кадру, за характером музики може здогадатися, який за жанром фільм (комедія, драма тощо).
     Багато композиторів використовували в увертюрі мелодії з опери, до якої вона написана. В історії музики відомо про чималу кількість випадків, коли композитори створювали увертюри, що перебувають у репертуарі оркестрів набагато довше, ніж опери. Тому й не дивно, що такі увертюри стали самостійними, повноцінними музичними творами, які виконуються окремо.
    У XX ст. увертюри стали оркестровими творами без певної форми, їх часто писали до святкових заходів. Помітною в цьому жанрі є «Святкова увертюра» Дмитра Шостаковича, яка створена до Олімпійських ігор і продовжує розвивати традиційну форму увертюри.

Слухання: Дмитро Шостакович, Святкова увертюра.



ПОРТРЕТ КОМПОЗИТОРА
Дмитро Дмитрович Шостакович (1906- 1975) — російський композитор, піаніст. Народився в Петербурзі. Спочатку музики його навчала матір. Закінчив консерваторію по класам фортепіано і композиції.
    Упродовж життя написав 15 симфоній, 15 струнних квартетів, а також багато концертів і сонат для різних інструментів. У музиці — чимало новаторських рішень. Нині Д. Шостакович — один з найбільш виконуваних у світі композиторів, адже його твори — це глибокі висловлювання про долю окремої людини і людства загалом.



Продовження розучування 2 та 3 куплетів пісні "Добрий маг"
1. Жив на узліссі старий чарівник,
Різні бажання здійснити він міг.
Дивні казки він писав для дітей
Та від зорі чаклував цілий день.

Приспів:
Мріють дорослі і діти
Жити в казковім краю,
І з добрим магом дружити,
Мрію здійснити свою.

2. Знав чарівник, в чому щастя було, —
Просто всім треба творити добро.
І до дітей мудрий маг прямував,
Чудо-казками дітей він навчав.
Приспів.

3. Вчитись у мага прийшло хлопченя,
Та хитрий маг малюку промовля:
«В школу іди здобувати знання,
Будеш таким же розумним, як я».
Приспів.

Домашнє завдання.
1. Які увертюри ви знаете? Які особливості цього жанру?
2. Яке значення увертюри в музично-театральних виставах?
3. Поцікавтеся репертуаром сучасних симфонічних оркестр і в України Запишіть у зошиті твори, які ви хотіли б послухати в майбутньому.

Виконайте завдання. Прослухайте уважно музичні твори, оберіть правильну відповідь серед виконавців. Підказка: відповідь може бути як одна так і дві - слухайте не тільки початок.


1 коментар: