Роби добро, поки руки теплі. Преподобний Олексій Голосіївський



Читайте уроки, виконуйте завдання та залишайте коментар з враженнями у кінці.


7 клас 25 урок

Урок 25
Тема: Мюзикл (підручник с.98-101)
      1. ОЗНАЙОМИТИСЯ З НОВОЮ ТЕМОЮ ТА ТВОРАМИ, ПЕРЕГЛЯНУВШИ  ВІДЕОМАТЕРІАЛИ. 
2. РОЗУЧИТИ ПІСНЮ Н. МАЙ "ДОРОГА ДОДОМУ".
3. ВИКОНАТИ ВСІ ЗАВДАННЯ ТА ВІДПОВІСТИ НА ЗАПРОПОНОВАНІ ПИТАННЯ.
4. ЗАЛИШИТИ КОМЕНТАР У БЛОЗІ ЗІ СВОЇМИ ВРАЖЕННЯМИ ВІД ТЕМИ ПІСЛЯ ВИКОНАННЯ УСІХ ЗАВДАНЬ.
      Сьогодні я знову запрошую вас до театру. На сцені — мюзикл. Пропоную вам познайомитися з новим жанром, який набув розвитку в театрі та кіно. Мюзикли полюбляють як дорослі, так і діти. В основі багатьох творів цього жанру — відомі класичні твори художньої літератури та твори для дітей.
-      Назвіть характерні особливості театральної музики.
-      Які різновиди опери ви знаете?
Музичний  словничок       
Мюзикл – це  жанр музичної  вистав або  музичного  фільму, основою  якого  складають  спів і  хореографічні  номери. Усе  це  об’єднано  єдиним  художнім   задумом. Мюзикл – це один з наймолодших  жанрів  сучасного  музичного  театру. Дехто  вважає  його американським  різновидом  оперети.
      Головна  відмінність  між  оперетою  і  мюзиклом  полягає  у  значенні  музики  в  порівнянні  з  розмовними  сценами. Музика  в  мюзиклі є одним  із  засобів   музично – сценічного  монтажу поряд  з  хореографією, пластикою, постановочними  ефектами.
       Спільні риси опери, оперети та мюзиклу:
v приналежність до театральних жанрів;
v наявність літературної основи, розподіл сценарію на акти;
v гра акторів, використання хореографії, хору;
v вокальні номери (сольні, ансамблеві, хорові);
v музичний супровід (оркестровий або фонограмний);
v оформлення сцени декораціями;
v акторські костюми.
      Від  інших  різновидів  драматичних  творів   для  музичного  театру  (опера, оперета, балет) мюзикл  вирізняється  передусім  синтетичністю: ані вокальні, ані  танцювальні  номери, ані  музичний  супровід  у мюзиклі  не  є  самодостатнім – вони  лише слугують  рівноправними   засобами  передання   змісту. Сюжет, образи  дійових  осіб, ідейний  зміст  відіграють у мюзиклі велику  роль, тому  мюзикл, на відміну  від  опери та оперети, як  правило, прийнято виконувати  мовою, зрозумілою глядачеві, тобто сучасною  побутовою  та  естрадною мовою  музики.
        У  мюзиклі  кожний  вокальний і танцювальний  номер  є невід’ємним  від  сюжету   і  не може  бути  вилучений  з  вистави  без  шкоди  змісту  і  твору  в цілому.
       Мюзикл  як  сценічний  жанр з’явився  в США  наприкінці XIX   - на початку  XX  ст..  У 1920 – х роках мюзикли  почали  екранізувати, що сприяло  його  популяризації. Кіномюзикл  «Бродвейська мелодія» (1929 р.) вважають  одним  з  найприбутковіших   фільмів  того  часу. Це перший  мюзикл, який  отримав  голлівудську  премію «Оскар».
      Собор  Паризької  Богоматері – один  з  найвідоміших символів  Франції. Видатний  письменник  Віктор  Гюго   прославив  собор  у  своєму  однойменному  романі, який  був  екранізований  чимало  разів; за  його  мотивами  було  створено  балети і мюзикли. Так,  у 1998 р. у Парижі відбулася прем’єра мюзиклу  «Собор Парижської  Богоматері» («Notre – Dame de Paris»), автором  текстів  якого  є Люк  Пламондон, а музики – Ріккардо  Коччіанте.
        Незважаючи на зовнішню  простоту  сценографії  і  незвичний  формат  (шоу  не вкладалося в стандарти, встановлені  мюзиклами),  «Собор…» сподобався  глядачам. Протягом  прем’єрного  року  мюзикл  мав  неперевершений  успіх,  яких  відзначили  в  Книзі  рекордів  Гіннесса.
     Найпопулярнішим  синглом «Собору  Паризької  Богоматері» є композиція  «Бель»  («Belle»), яка  утримувалася  на  першій  сходинці  французьких  чартів  упродовж  33  тижнів  і  була   визнана  найкращою  піснею  п’ятдесятиріччя.
Слухання   Ріккардо  Коччіанте  мюзикл  «Собор  Паризької  Богоматері» фрагменти.





Аналіз музичних творів.
-         Розкажіть про своє враження від пісень мюзиклу.
-      Охарактеризуйте рівень майстерності виконавця пісень і тембр його голосу.
-         Визначте характер та музичні образи творів.
     Після феноменального  успіху  на  батьківщині, мюзикл  почав  завойовувати  шанувальників   поза  її  межами. З 1999 року «Собор Паризької  Богоматері» був  поставлений  на  сценах  Канади, Лас-Вегасу, Лондону, Росії. Сьогодні  слухачі  можуть  насолоджуватися  піснями   з мюзиклу, представленими  в  англомовному  збірнику  (2000 р.), одну  з  яких  виконала  канадська  співачка  Селін  Діон. Окрім  того, можна  насолоджуватися  аудіо записами  італійською та  іспанською  версіями  мюзиклу.
Розучування пісні Н. Май «Дорога додому». Ознайомлення із піснею.



Розучування мелодії та ритмічного малюнка пісні. Виконання першого куплету та приспіву.
1. На світі є багато непройдених доріг,

Та лиш одна додому повертає,

Там у садочку хата, неначе оберіг,

Вона усе життя мене чекає.

Приспів:

Там яблунька цвіте, мене у сад веде

Мого дитинства стежечка знайома,

І завмирає світ, бо не бува ніде

Мені так гарно, як у себе вдома!



2. Життя моє складають дороги і пісні,

Та не боюся я лихої втоми,
Бо серце зігріває усе життя мені
Моя дорога, що веде додому.
Приспів.

3. Я знову від'їжджаю в далекії краї
Та серце на Вкраїні залишаю,
Бо там моя калина і клекіт журавлів
І хата, що завжди мене чекає.
Приспів.

4. І завмирає світ, бо не бува ніде
Мені так гарно, як у себе вдома!
Мені так гарно, як у себе вдома,
Мені так гарно, як у себе вдома...
Узагальнення вивченого матеріалу. 
-        Що таке мюзикл?
-        Розкажіть про особливості цього жанру.
-        Чим відрізняється мюзикл від звичайного спектаклю?



          Завдання.
З’ясуйте за допомогою програми телепередач, чи транслюють мюзикли на телеекранах. Чи звучать мелодії мюзиклів по радіо?
Виконайте завдання, розподіливши відеофрагменти по жанрах: балет, мюзикл або опера.





Розважальний момент. Згадаємо дитинство.


Для допитливих — виконання музичного проекту (додаткова оцінка)
МУЗИЧНИЙ ПРОЕКТ «СУЧАСНІ МЮЗИКЛИ»
Мета: підготувати та випустити шкільну тематичну газету, присвячену сучасним популярним мюзиклам.
Очікуваний результат: шкільна газета.
Типологія проекту: груповий, короткотривалий, інформаційний, му-зичний.
ПЛАН СТВОРЕННЯ ПРОЕКТУ:
       Об’єднайтеся з друзями у три групи для створення проекту.
1.  «Журналісти» — проведіть опитування серед учнів класу або школи про улюблені сучасні мюзикли, оформіть дані опитування у вигляді діаграми.
2.«Мистецтвознавці» — знайдіть серед інформаційних джерел відомості про улюблені мюзикли учнів, підготуйте статті до шкільної тематичної газети.
3.«Художники» — оформіть газету на ватмані. Розмістіть статті та діаграми з опитуванням, додайте відповідні ілю-страції та фотографії.
Презентуйте свою газету та розмістіть її в інформаційному куточку школи.

12 коментарів:

  1. Мне не понравился этот жанр музыки.Лесь Кирилл

    ВідповістиВидалити
  2. Мне нравился в детстве очень мультфильм "Король Лев". Там много песен, и он похож на мьюзикл. СПАСИБО. Вафим Настя

    ВідповістиВидалити
  3. Спасибо за урок!😊 (Кравцова Елена )

    ВідповістиВидалити
  4. Спасибо за урок! 😊 ( Кравцова Елена )

    ВідповістиВидалити
  5. Спасибо за урок я часто слышала музыку из мюзиклов по радио Булаенко

    ВідповістиВидалити
  6. Мені подобається дивитись ваші уроки, велике дякую (Ткаченко Катерина)

    ВідповістиВидалити