Роби добро, поки руки теплі. Преподобний Олексій Голосіївський



Читайте уроки, виконуйте завдання та залишайте коментар з враженнями у кінці.


7 клас 27 урок

Урок 27
Тема: Музика в мультиплікації (підручник с.103-105)
      1. ОЗНАЙОМИТИСЯ З НОВОЮ ТЕМОЮ ТА ТВОРАМИ, ПЕРЕГЛЯНУВШИ  ФОТО- ТА ВІДЕОМАТЕРІАЛИ. 
2. РОЗУЧИТИ ПІСНЮ Н. МАЙ "ЩАСТЯ".
3. ВИКОНАТИ ВСІ ЗАВДАННЯ ТА ВІДПОВІСТИ НА ЗАПРОПОНОВАНІ ПИТАННЯ.
4. ЗАЛИШИТИ КОМЕНТАР У БЛОЗІ ЗІ СВОЇМИ ВРАЖЕННЯМИ ВІД ТЕМИ ПІСЛЯ ВИКОНАННЯ УСІХ ЗАВДАНЬ.

    Сучасний кінематограф не можна уявити без музики.
 Мультиплікація (анімація) — вид кіномистецтва, твір якого виготовляється шляхом знімання послідовних фаз руху намальованих або об'ємних об’єктів.
   Мільйони дітей і дорослих усього світу захоплюються мультфільмами Волта Діснея. А розпочався шалений успіх видатної кінокомпанії у далеких 30-х pp. минулого століття з кумедного персонажа — мишенятка Міккі Мауса. Уперше він з’явився в мультфільмі «Пароплавчик Віллі» (1928 р.) Нині Міккі Маус — найупізнаваніший герой мультфільмів, улюбленець кількох поколінь маленьких глядачів, а також логотип самої кіностудії «Волт Дісней Компані».



Кадр з мультфільму «Паравозик Віллі»

   Упродовж майже столітньої історії студія Дісней створила багато мультфільмів із чудовою музикою: «Білосніжка і Семеро гномів», «Піноккіо», «Попелюшка», «Спляча красуня» тощо.



       Музичний мультфільм «Фантазія» (1940 р.) дещо вирізняється з-поміж інших кінострічок цієї компанії. Він складається з семи епізодів, музичним фоном в яких звучать твори Йоганна Себастьяна Баха, Петра Чайковського, Модеста Мусоргського, Франца Шуберта, Поля Дюка. Кожна частина фільму має самостійний сюжет, а сполучними лапками між епізодами слугують невеликі кіновставки за участю філадельфійського оркестру. «Фантазію» вважають справнішім експериментом Волта Діснея, адже під час студійного запису в ній було вперше використано стерсофонічний звук (fantasound).
   У 1999 р. кіностудія «Волт Дісней» випустила мультфільм «Фантазія-2000», у якому було застосовано сучасні комп’ютерні технології. ОДНЕ із сюжетів побудований за баладою Гете «Учень чарівника».


Фрагмент мультфільму «Фантазія» (1940 р. і 1999 р.)

Слухання: Поль Дюк, Симфонічне скерцо «Учень чарівника» (за баладою Гете) з мультфільму «Фантазія».



-   Передайте власні враження від музики.
-   Як поєднані музичні та візуальні образи?
-  Визначте, які інтонації переважають у творі — пісенні, танцювальні чи маршові.

    Пригадайте музику балету «Весна священна» Ігоря Стравинського, яку слухали у першому семестрі. Мультиплікатори «Фантазії» запропонували своє бачення музики І. Стравинського — картини зародження життя на Землі, від амеби до першого земноводного, панування і загибель динозаврів, порівняйте свої враження від прослуханої музики з інтерпретацією художників-аніматорів.

Слухання: Ігор Стравинський, «Весна священа» з мультфільма «Фантазія  2000».



        Розучування пісні Н. Май «Щастя». Ознайомлення із піснею.

1. Нумо разом з нами! О, є!
Плещемо руками! О, є!
Нумо разом з нами
Пісню починай!
Ва-па-ру, ау-пу!
Нумо разом з нами! О, є!
Щирими серцями! О, є!
Всім хорошим людям
Щастя побажай!

Приспів:
А що таке щастя?  
То небо блакитне, 
То зоряні ночі    
І синя ріка!      
А що таке щастя?  
То друзі і рідні, 
То мамині очі     
       І тата рука!      | (2)

2. Людям всім на світі! О, є!
Треба дружно жити! О, є!
Жити, не тужити -
І біда мине!
Ва-па-ру, ау-пу!
Людям всім на світі! О, є!
Треба зрозуміти! О, є!
Сонце з неба світить
Для усіх одне!
Приспів.

МУЗИЧНИЙ КАЛЕЙДОСКОП
    Захопившись ідеєю змішати класичну музику з анімацією, композитор Леопольд Стоковський вирішна утілити в життя сміливий задум — створити серію анімованих інтерпретацій музичних том. Допоміг йому в цьому музичний критик Дімс Тейлор, який також зіграв роль церемоніймейстера на початку фільму і між його частиками. Робоча назва анімаційного проекту — «Мультфільм-концерт», однак Стоковський називав його «фантазією», яка невдовзі й стала офіційною назвою.

Підсумки уроку. Домашнє завдання.
1. За бажанням. Перегляньте фрагмент з м/ф «Фантазія»: Токата і фуга ре мінор Й.-С. Баха. Порівняйте з іншими інтерпретаціями цього твору, які ви спухали на уроках.
2. Уявіть себе мультиплікаторами. Підберіть візуальний ряд до одного з класичних творів, який найбільше запам'ятався.

20 коментарів:

  1. Спасибо было очень интересно. Чемикос Святослав

    ВідповістиВидалити
  2. Спасибо. Очень хорошие песни в мультфильме "Ледяное сердце". С уважением, Вафим

    ВідповістиВидалити
  3. Благодарю за увлекательный урок 😊 ( Кравцова Елена )

    ВідповістиВидалити
  4. Все прочитал, мне пониавилась песня "Щастя"

    ВідповістиВидалити
  5. это было прикольно,спасибо, Сердюк

    ВідповістиВидалити
  6. Было интересно узнать о Диснеи (Мазур Алина)

    ВідповістиВидалити
  7. Очень классный мультфильм Фантазия Булаенко

    ВідповістиВидалити
  8. Дуже сподобався фрагмент із мультфільмом фільму Фантазія, дякую Ткаченко

    ВідповістиВидалити
  9. Дуже сподобалась як грали "Ученик чародея"

    ВідповістиВидалити
  10. Дуже сподобалось ,дякую. Уля Верник

    ВідповістиВидалити